úterý 15. května 2012

Co nás Kuba naučil

Než se Kuba narodil, neměla jsem žádné zkušenosti s malými miminky. Nejsem z těch, kteří by se v přítomnosti miminek nad nimi rozplývali a okamžitě je chtěli chovat. Z miminek jsem měla respekt - přece jenom jsou takoví malí a křehcí - a i když jsem se na našeho drobečka strašně těšila, byla jsem tak trochu nervózní z toho, aby nebyl můj vztah ke Kubovi "chladný" jako k ostatním miminkům. Všichni mě utěšovali, že se to změní okamžikem, kdy mi dají miminko poprvé do náruče, ale i přes to jsem byla v rozpacích. Samozřejmě, že měli pravdu. Když jsem poprvé Kubu uviděla, okamžitě jsem se do něj zamilovala a věděla jsem, že všechno zvládnem.


Kuba má už sedm týdnů a myslím si, že si vedeme docela dobře. Jasně, některé dny jsou lepší, některé horší, ale začínáme si rozumět. Však se říká, že chybami se člověk učí a tak i my jsme si zažili pár takových okamžiků, nad kterými už se dnes jenom smějeme. 


A co jsme se tedy zatím naučili?
  • Kdykoli sundáme Kubovi plínku, je téměř stoprocentní šance, že bude vodotrysk! Kuba tak několikrát nahodil zeď, nás, sebe a v podstatě cokoli kam byl zrovna namířen pindík. V pohotovosti teď máme vždy nachystanou látkovou plínku, kterou Kubu vždy přikryjeme a máme tak jistotu, že počůrá maximálně tak přebalovací podložku.
  • Je důležité při přebalování nasměrovat pindíka směrem dolů! Jinak je téměř zaručeno, že Kuba pročůrá plínku. A to nejen svoje oblečení, ale počůrá také zavinovačku, prostěradlo a kdybychom neměli nepromokavé prostěradlo tak zcela jistě i matraci!
  • Kdykoliv si zaliju vločky mlékem, rozpálím olej na pánvi, zakousnu se poprvé do svého oběda..., je téměř zaručené, že Kuba začne vyžadovat moji péči :-). Jen málokdy se stane, že s manželem večeříme společně. Buď můžeme večeřet v 9 večer, tedy poté kdy Kuba konečně usne a stačím něco připravit a nebo jíst na etapy. Vítězí večeře na etapy, protože po 9 padám vyčerpáním do postele....

  • To mě přivádí k dalšímu bodu: kdykoliv mám jen trochu hlad a Kuba zrovna spí, není na co čekat a jdu se najíst. Je totiž vysoce pravděpodobné, že v okamžiku, kdy bych se rozhodla si jít něco připravit, se Kuba probudí a není tak vůbec jasné, zda bych do doby, než bych se dostala k jídlu, neumřela hlady.
  • Na režim, který jsme měli s manželem zajetý před narozením Kuby, jsme museli okamžikem jeho příchodu do našeho života, zapomenout. Snídaně v 7, oběd v 11.30, večeře v 7 jsou ty tam a teď se náš den řídí podle Kuby. 
  • Sprcha se stala výsostí. Když ji přes den stihnu, je to super, ale bohužel se to nestává tak často jak bych chtěla... S Kubou se pěkně zapotím a tak je sprcha většinou více než potřebná :-). A čas sprchování se zkrátil na minimum - buď jsem doma s Kubou sama a Kuba spí nebo na sprchu zbyde čas až večer před spaním, a to už jsem tak vyřízená, že se rychle opláchnu a hurá do peřin! Jo a taky si někdy večer uvědomím, že jsem si ráno nevyčistila zuby... Hnusný, já vím...!
  • Čím čistší a hezčí mám na sobě oblečení tím rychleji si na něj Kuba ublinkne. To je téměř stoprocentně zaručené! Plínka neplínka, nějak si to cestu na to tričko vždycky najde :-). To platí i pro Kubovo oblečení - čím hezčí má obleček tím rychleji si ho počůrá či pokaká. 


Ještě musím říct jednu historku, která se stala, když měl Kuba zhruba 2 týdny. Při jednom nočním vstávání, mohlo být tak půl čtvrté ráno, jsem Kubu nakojila a uložila jsem ho zpět do postýlky. Před každým kojením jsme dávali Kubovi na lžičku kapky proti nadýmání a tak jsem šla umýt a vysterilizovat lžičku, aby byla připravena pro další kojení (tehdy jsme měli lžičku jen jednu, což bylo dost nepraktické...). Sterilizátor máme do mikrovlnky a jakmile jsem sterilizátor vložila dovnitř a zavřela dvířka, uslyšela jsem ránu a najednou všechno zhaslo. Nevím jak se to mohlo stát, nic jsem nezapínala, ale došlo mi, že jsem nejspíš vyhodila pojistky. Šla jsem si pro mobil (=baterku) a přitom Kubovi, který byl stále vzhůru, povídám, že jsem asi vyhodila pojistky. V tom se probudil manžel a s polozavřenýma očima chtěl sahat do pojistkové skříně. Poté, co jsem ho ujistila, že to zvládnu sama, zavřel opět oči a usnul. Zkušená (pojistky nám vyhazují docela často - třeba nemůžeme prát a pouštět kávovar naráz) jsem otevřela pojistkovou skříňku a k mému překvapení bylo ve skříňce všechno nahozené. To znamenalo, že jsem vyhodila jistič, který je umístěný na chodbě v domě. K tomu jsem už povolala manžela - za prvé nikdy nevím, který ten jistič je náš a za druhé se mi tam moc nechtělo. Manžel se vypotácel z postele, pořád moc nechápal co se děje, protože když šel kolem svého notebooku, všiml si, že svítí a tak nechápal jak můžou být vyhozené pojistky. V tu chvíli mu totiž nedošlo, že jde o notebook, který jede na baterku... Každopádně pojistky nahodil a my mohli jít opět spát. Už když jsme usínali jsme se smáli a říkali si, že toto by se nám bez Kuby stát nemohlo! 



Kuba nás každý den překvapuje něčím novým až se nestačíme divit! Co naučily Vaše děti Vás? Čím Vás překvapily?

6 komentářů:

  1. I když je na jednom z obrázků ze mě vidět jenom kus košile, jsem ta nejpyšnější babička na světě. Kuba je šikulka a spolehlivý "dobíječ energie".b

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, hezký blog. Proklikala jsem se přes cizí blog na recepty a pak sem, ale čtu poctivě všechno, přidávám Follow a těším se na další posty (zejména mě potěšila informace, že nebudu zlá matka, když neslintám nad cizími kočárky :-) ). Pozdravy z Prahy!!!

    OdpovědětVymazat
  3. B., i ve 4 ráno se stačí na Kubu podívat jak se usmívá a vstávám z postele!

    Janco, díky za návštěvu na blogu a jsem ráda, že se ti mé posty líbí! Mám jich spoustu v hlavě a tak jen zbývá najít si čas na jejich napsání...

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím Pavli, úvodem gratuluji k překrásnému drobečkovi a k velmi čtivému blogu! Přes recept na zapékanou ovesnou kaši jsem se dostala až sem a jedním dechem jsem přečetla Vaše příspěvky, protože to bylo, jako bych četla přesně to, co jsem před nedávnem taky prožívala. Náš drobeček je už sice pětiměsíční, ale starosti i radosti máme přesně ty stejné. Obdivuji Vás, že jste i v šestinedělí našla čas a napsala něco na blog! Nám se to po třech měsících krásně zesynchronizovalo, zvykli jsme si na sebe, takže teď si společné chvíle jen užíváme. Dokonce už nejím jídlo na etapy nebo studené, vodotrysk na přebalovací podložku je už taky jen sem tam, sprchu si můžu dát i během dne dokonce i s umytím hlavy a ublinkáváme čím dál tím méně, takže nemusíme převlékat třikrát denně bodýčka :-) Takže má rada, vydržet, nevrátí se to do starých kolejí, ale vytvoří si to nové, určitě krásnější! Náš Vítek už se začíná převalovat na bříško a zpět a snaží se na podložce nějak přepravit k hračkám :-) Přeji pěkný den a těším se na další příspěvek. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  5. Zuzko: moc mě potěšil tvůj milý komentář a děkuji za povzbuzení do dalších dnů, týdnů a měsíců s drobečkem! Zdravím malého Vítka, vypadá to, že je to velký šikula :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Mám podobně staré miminko, takže jsem si početla :) Hodně zdravíčka! :)

    OdpovědětVymazat