středa 14. listopadu 2012

Kuba: 7 měsíců–ZUBY

Zhruba od tří, čtyř měsíců, kdykoli byl Kuba rozmrzelý a ukňouraný, přisuzovala jsem to tomu, že mu rostou zoubky Veselý obličej. Stejně tak, když si začal strkat ruce a ostatně všechno možné do pusy a když slintal víc než obvykle. Prostě jakákoli anomálie měla podle mě příčinu v zoubkách… Samozřejmě, že se ukázalo, že to zoubky nebyly, ale aspoň jsem to jeho chování mohla na něco svést.

DSC_6025

Do pusy si strkal (a stále strká) fakt všechno. Koupili jsme mu různá kousátka, gumy, chladivé gely a všechno poctivě okusuje a ochutnává. Vším co se mu dostalo do ruky se snažil protlačit ty zoubky ven! Samozřejmě, že ho především zajímají jiné věci než jeho kousátka – šňůrky z kapuce, cizí prsty, lžičky (pod dohledem), dřevěné šprušle od postýlky, plastové kelímky atd. Jo a třeba dudlík má nejradši z druhé strany… Prostě brousí zuby čím se dá! Řekla bych, že toho už není mnoho, co by u nás doma (ale i na návštěvách) Kuba neokousal. Ovšem, že mu nedovolím strčit si do pusy cokoli a snažím se, aby byly věci do pusy vložené aspoň trochu čisté. Ale nejde ho hlídat pořád. Jednou jsem se otočila a koukám, že mi Kuba okusuje moje růžové crocsy, jakožto domácí obuv Veselý obličej. Hned jsem přiskočila vpřed a boty odhodila – při představě, že by začal olizovat podrážku (a to je často umývám) se mi zvedá žaludek. 

DSC_5990

Na kousání, okusování a cumlání poctivě pracoval několik měsíců až jsme se konečně dočkali prvního zoubku. A že jsem se načekala… Neustále se mi totiž zdálo, že má nateklé dásně a tak jsem pozorovala a pozorovala, až to Kubovi muselo být divné, proč mu pořád koukám do pusy a strkám tam kovovou lžičku… Ale říká se přeci, že kdo najde první zub tak dostane šaty, no ne? A takovou příležitost jsem si nemohla nechat ujít!

Tu moji posedlost s hledáním prvního zoubku tak trochu načala paní doktorka, která na konci července, kdy měl Kuba čerstvě 4 měsíce, prohlásila, že se jí zdají dásně nateklé a že by mohl brzy vykouknout zoubek. Ovšem zoubek se vyklubal až za dva měsíce v půlce září, tedy, když měl Kuba necelýho půl roku.

DSC_5866

Jak tak zpětně přemýšlím, nakonec mi ani nepřišlo, že by Kuba před tím nějak víc kňoural nebo slintal (slintá pořád a dost a tak jsem nejspíš zvýšený objem slin nezaznamenala). Určitě neměl teplotu, která se občas u zoubků vyskytuje a ani mi nepřišlo, že by měl menší chuť k jídlu. Ale ty první spodní jedničky by snad ani neměly způsobovat takové nepříjemnosti jako potom další zoubky.

DSC_6009

A jak jsem ten zoubek tedy nakonec objevila? No docela jednoduše: najednou bylo kojení takové jiné – ani ne bolestivé, ale prostě jiné. Asi zjistil, že mu v puse něco přebývá a tak tomu musel přizpůsobit i to sání Veselý obličej. Zanedlouho se začal klubat další, hned vedle.

Je to sranda ho pozorovat, protože mu v puse roste něco co tam ještě neměl a neví jak se s tím sžít. A tak neustále vyplazuje jazyk na jednu stranu, dudlá dudlík bokem a špulí pusu jako by měl v puse bonbon.

DSC_6027

DSC_6071

Úplně ty jeho dva zoubky miluju a když se na mě usměje a ty zuby vycení, naprosto roztaju! Teď má už zuby tři (dva dole a jeden nahoře) a další tři se klubou. Růst čtyř zoubků naráz už bylo na Kubovi znát. Zároveň s tím navíc prodělal šestou dětskou nemoc a tak jsme celý týden nonstop jen chovali, houpali, zpívali a hlavně vstávali 2x za noc (!!!) a tak nejlepší odměnou byla masáž bolavých a ztuhlých zad, kterou jsem si po tom náročném týdnu náležitě užila (a část prospala… Veselý obličej).

 

Otázka: Jaké jsou vaše zkušenosti s růstem zoubků?

6 komentářů:

  1. Předem musím říct, že oba Tvé blogy sleduji s nadšením a hodně se mi líbí.Hlavně teda tenhle o Kubíkovi, protože sama mám doma jen o dva měsíce staršího mrňouska + sedmiletou slečnu.S radostí čtu Tvé postřehy a "pod fousy" se směju, protože už to mám dvakrát za sebou.V minulém článku jsi řešila příkrmy, já za sebe si myslím, že dřív či později začne pořádně baštit každé dítko.Dcera byla jedlík hned,kluk ze začátku nechtěl nic(jen mě), ale jak se začal víc hýbat(lozit,stavět se), tak už mu to asi nestačilo a začal jíst s větší chutí. K tomu ovoci a zelenině, nevidím žádný problém v tom s čím se začne(se stejným apetitem jí banán i brambory a špenát-příklad:))).U článku o zoubkách jsem se taky pobavila, stejně jako ty jsem pořád hledala zoubky zoubky(už od třetího měsíce) a nakonec se mu vyklubaly v sedmi měsících najednou dva dole a o pár dní později vykoukly hnedle čtyři nahoře(jinak u nás je na broušení a klubání zoubků nejlepší konferenční stůl-postaví se k němu a jede jako bobr:))).A co závěrem?Nepřestávej psát a ať se Tobě i drobečkovi daří jak jen to jde nejlépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásný komentář! I když je každé miminko jiné, je vidět, že "problémy" se řeší stejné - jen v jiném čase :-). Kuba začal baštit jak mávnutím proutkem - nevím co se stalo, ale prostě najednou začal otvírat pusu a mlaskat :-). Teď má sice rýmičku a nic než mě nechce, ale věřím, že jak se uzdraví, bude zase krásně jíst! Jo a s těmi zuby je to sranda - už taky začíná ohryzávat nábytek :-).

      Vymazat
  2. Opět moc pěkný článek, sama zkušenosti nemám, ale ty jsi určitě maminka k pohledání, tak se s dovolením budu stále jen kochat a přiučovat do budoucna.. :-) Hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jančo, díky za krásný komentář, ne každý den je posvícení a moje výchova je spíš typu "pokus-omyl", ale i přes to je to nejkrásnější období mého života

      Vymazat
  3. Na zoubky mám úsměvnou vzpomínku. Když byla moje sestřička malá, s mamkou jsme pořád chodily s lžičkou a na spodním patře hledaly zoubek...Jaké bylo překvapení, když se první zub vyklubal z vrchního patra!..Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaha :-). Pěkná historka a věřím, že jste byli překvapeni!!

      Vymazat